Alkuperäistä Super Mario Bros. -peliä pelatessasi olet saattanut miettiä, miksi Mariolle tulee pipi, kun hän törmää Goombaan. Nyttemmin on käynyt ilmi, että pelin luojalla Shigeru Miyamotolla on selitys: ne pirulaiset purevat Mariota. Se vain ei koskaan näkynyt selvästi liki 40 vuotta vanhassa pelissä. Tähän tuleekin muutos Super Mario Bros. Wonder -uutuudessa.
Nintendon Ask the Developer -artikkelisarjan uusimmassa osassa Wonderin tekijät vastasivat kysymysjoukkoon koskien tänään yksinoikeudella Switchille julkaistavaa tasohyppelyä. He paljastivat esimerkiksi, että vaikutteita ei ole otettu leffasta, että kehitysprosessi poikkesi aiemmista peleistä, ja että 3D-mallien sovittaminen 2D-maailmaan vaati kovaa työtä. Kiinnostavana pikku yksityiskohtana kuultiin Goomba-otuksen taustatarina.
Wonderin taiteellinen johtaja Masanobu Sato kertoi kuulleensa kerran jonkun referoivan Miyamoton selitystä siihen, miksi Mario kärsii vahinkoa Goomban tullessa liian lähelle:
– Se johtuu siitä, että Goombat purevat häntä.
Ohjaaja Shiro Mouri valisti, että laitteiston tekninen rajallisuus esti vanhaa peliä esittämästä varsinaista haukkausta. Tuottaja Takashi Tezuka, joka on työskennellyt Mario-peleissä lähes neljä vuosikymmentä, jatkoi, että samassa tarkoituksessa Koopa Troopat laitettiin NES-klassikossa kääntymään kohdatessaan Marion.
– Mutta nyt nuo eleet voi näyttää, lisäsi Sato.
Wonderissa pelaajan hairahtuessa liian lähelle Goombaa käynnistyy animaationpätkä, jossa ikoninen pikku pahis puraisee Mariota tai muuta hahmoa.
– Jep, ja kun ne purevat, ne tekevät sen hymyillen! lohkaisi Sato.
Super Mario Bros. Wonder ilmaantuu Nintendo Switchille tänään 20. lokakuuta.
Lähde: Kotaku Kansikuva: Nintendo / Kotaku