SEURAA MEITÄ:
×

ESPORTS

ETUSIVU / ESPORTS
Ennennäkemättömiä muutoksia Overwatchin testiserverillä
  • Atte
    Leppänen

Ennennäkemättömiä muutoksia Overwatchin testiserverillä

julkaistu: 08.01.2019 13:04

Overwatchin PTR-testiserveri on paikka, jossa pelin tuottajat kokeiluttavat peliin kaavailtuja muutoksia pelaajakunnan avulla. Ikuisella taipaleellaan pelin tasapainottamiseksi Blizzard on jälleen tehnyt suuria muutoksia pelin metaan ja muutamaan hahmoon.

Ehkäpä yksi koko pelin historian suurimmista muutoksista koskee panssarin käytöstä. Kaavaillun uudistuksen myötä hahmojen panssari eli “armor” tulisi  vähentämään damagea totutun -5:n sijasta -3 pisteen verran. Kehittäjät kommentoivat uudistusta seuraavasti:

Ennen uudistusta panssari vähensi kaikkea hahmoon kohdistuvaa vahinkoa viidellä pisteellä ja maksimissaan puolet normaalista summasta. Tämä muutos pienentää vahingon vähennyksen kolmeen ja niin että maksimi on edelleen puolet. Muutos huomataan parhaiten hahmoilla, jotka ampuvat nopealla tahdilla tai purskeina (kuten haulikoilla), ja jotka tekevät yli kuusi vahinkopistettä per laukaus. Esimerkiksi Soldier 76:n kivääri tekee nyt 16 vahinkopistettä panssariin, eli 15 % enemmän, kuin aiempi 14 pisteen laukaus. Panssari oli hieman liian vahva ominaisuus, varsinkin, jos hahmo sai healausta usein. Uudistus auttaa useampaa hahmoa kohtaamaan raskaasti panssaroituja hahmoja.”

Uudistuksella pyritään varmasti vaikuttamaan pelissä pitkään jyllänneeseen, tankkien voimalla toimivaan GOATS-kokoonpanoon. Uudistuksen myötä panssariin luottavat tankit, Reinhardt, Orisa ja D.va ovat jatkossa paljon helpompi tappaa. Tämän varmasti uskotaan sysäävän peliä takaisin DPS-painotteisempaan metaan.

Myös yksittäisiä hahmoja säädeltiin uudessa PTR-päivityksessä. Jo valmiiksi lyötyä Brigitteä lyödään lisää, kun tämän Rally-ultimaten tarjoaman panssarin kokonaiskestoksi asetettiin 30 sekuntia. Ennen päivitystä panssari pysyi vaikka loputtomasti, ellei hahmo vahingon myötä sitä menettänyt.

D.Van defense matrix -ominaisuuden cooldown-aikaa pidennettiin sekunnista kahteen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, ettei defense matrixia voi enää käyttää niin varomattomasti, koska käyttökertojen välinen aika on nyt kaksi kertaa pidempi. Tämä vaikeuttaa esimerkiksi muiden hahmojen ultimatejen “syömistä” huomattavasti.

Reaper puolestaan sai osakseen jälleen buffin, kun tämän passive-ominaisuutta, reapingia ehostettiin. Reaping palauttaa nyt Reaperille 50 % vahinkoa vanhan 30 % sijaan. Tämän pitäisi edistää hahmon selviytymiskykyä huomattavasti.

Kuva: Blizzard Entertainment