Virtuaalijääkiekon ystävien joka vuotinen juhlapäivä alkaa lähestymään hiljalleen. EA Sportsin NHL-pelisarjan uusin tulokas NHL24-peli julkaistaan lokakuun 6. päivä.
Viimeisin “änärijulkaisu” NHL23-peli sai osakseen paljon kritiikkiä pelissä esiintyneiden lukuisten glitchien ja bugien takia. Myöskään toista vuotta käytössä ollut pelin Frostbite-moottori ei kerännyt kehuja osakseen. Uutissivusto Dexerto on nyt saanut kuitenkin kahdelta merkittävältä NHL-pelientekijältä hieman vinkkiä mitä uudelta NHL24-peliltä voidaan odottaa.
Dexerto sai kommentit tulevasta pelistä EA:n NHL:n vanhemmalta luovalta johtajalta Mike Englehartilta ja NHL:n vanhemmalta tuottajalta Chris Halukelta.
Exhaust Engine
Suurin muutos tulee koskemaan pelattavuutta. Peliin tuodaan uusi Exhaust Engine, joka muokkaa hyökkääjien hyökkäystapaa hieman erilaiseksi ja muuttaa näin ollen koko pelin metaa parempaan suuntaan. Exhaust Engine palkitsee hyökkäävää joukkuetta pitkistä painostusjaksoista hyökkäyspäässä. He saavat pienimuotoisia tehosteita jatkuvista hyökkäyksistä ja luomastaan paineesta vastustajan päätyyn, kun taas puolustavan joukkueen on selvittävä väsymyksestä ilman näitä tehosteita.
Uudistuksen takana on yhteisön toiveet. Englehart kertoo Dexerton haastattelussa, että pelintekijät ovat tänä vuonna keskittyneet enemmän yhteydenpitoon yhteisön kanssa ja ottamaan sieltä vastaan kehitysideoita.
Hyökkäävä joukkue voi nostaa jatkuvalla paineella uuden peliin tulevan mittarin täyteen ja saada näin käyttöönsä jopa 30 sekuntia kestävän “adrenaliiniefektin”, joka lisää mm. syöttöjen tarkkuutta ja kovuutta. Mittarin täyttämiseen vaaditaan juurikin edellä mainittua hyökkäysalueen jatkuvaa painetta, kuten laukauksia ja kiekonhallintaa vastustajan päädyssä.
Puolustavajoukkue saattaa paineen alle joutuessaan saada puolestaan “Pinned Effectin”, joka hidastaa luistelunopeutta ja vaikeuttaa näin puolustuspäässä selviytymistä.
Exhaust Engine tulee vaikuttamaan myös maalivahteihin. Maalivahdit väsyvät siinä missä muutkin puolustavat pelaajat pitkissä oman päädyn pyörityksissä. Maalivahdeille on kuitenkin lisätty myös peräti 50 erilaista torjunta-animaatiota.
CHEL ja HUT
Alustojen välinen pelaaminen kokee myös laajennuksen NHL24-pelin myötä. Nyt World of CHEL-pelitilassa on mahdollista kutsua pelaajia muilta alustoilta peleihin ja lisätä heitä myös seuroihin.
Yksi asia alustojen välisestä pelaamisesta on kuitenkin hyvä nostaa vielä esiin. HUT-pelitilan alustojen välinen ekonomia ei tule NHL24-peliin. Tämä on kuitenkin Engelhartin mukaan ehdottomasti EA:n NHL-tiimin tavoitteena tulevaisuudessa.
HUT-pelimuodossa tullaan uudessa pelissä näkemään “HUT Moments”-pelimuoto, joka päästää pelaajan uudelleen elämään ja pelaamaan NHL-historian legendaarisimpia hetkiä. Pelaamalla näitä klassikkohetkiä NHL-historian ajalta pystyt myös kääntämään esimerkiksi suosikkijoukkueesi kokeman tappion Stanley Cup-finaalien game 7:n jatkoajalla nyt voitoksi.
HUT Moments-pelimuotoon tullaan lisäämään aktiivisesti tapahtumia sitä mukaan kun reaalimaailma ja NHL-kausi etenevät eteenpäin.
Myöskin pelissä hankittavat kassit tai paketit, jotka sisälsivät sattumanvaraisia esineitä siirtyvät nyt historiaan. Uudessa pelissä pelaajat voivat hankkia nyt valuuttaa pelaamiensa otteluiden kautta. Näin ollen pelaajat pääsevät ostamaan valuutalla juuri niitä esineitä peliin joita haluavat.
NHL-24- peli sisältää myös uuden Vision Passing- systemiin, joka mahdollistaa suoremman syöttämisen minnepäin jäätä tahansa milloin tahansa.
Muita lisäominaisuuksia uudessa NHL-24 -pelissä ovat mm:
Kuva: EA Sports