SEURAA MEITÄ:
×

ESPORTS

ETUSIVU / ESPORTS
Valve: Näin CS:GO:ssa voisi pelata rankkarit kuten jalkapallossa
  • Toimitus

Valve: Näin CS:GO:ssa voisi pelata rankkarit kuten jalkapallossa

julkaistu: 19.12.2022 20:56

Counter-Strike: Global Offensiven kehittäjä Valve aktivoitui Twitterissä sen jälkeen, kun Argentiina voitti jalkapallon maailmanmestaruuden peitotessaan Ranskan rangaistuslaukauskilpailussa.

Kehittäjä kommentoi CS:GO:n virallisen Twitter-tilin kautta, miltä rankkarit voisivat näyttää Counter-Striken maailmanmestaruuskisoissa eli majoreilla. Tällä hetkellä ottelun ollessa kolmenkymmenen kierroksen jälkeen tasan, menevät tiimit ottamaan toisistaan mittaa jatkoajalle, jota pelataan paras kuudesta -tyylillä niin pitkään, että toinen joukkueista voittaa.

Teoriassa peli voi kestää loputtomiin. Pisin kellotettu virallinen CS:GO-ottelu pelattiin huhtikuun 20. päivänä vuonna 2015 ESL UK Premiership Spring 2015 -turnauksessa, kun matsi XENEXin ja exceLin välillä kesti hävyttömät 88 kierrosta. Matsi päättyi XENEXin voittoon Infernossa 46–42.

Maratonien aika voisi sinänsä olla siis ohi, sillä jalkapallon maailmanmestaruuskisojen jälkeen Valve vitsaili, että CS:GO voisi ottaa oppia ja tehdä seuraavasti:

Jos kartta on 15–15 -tilanteessa, pelaajat jaetaan viiteen 1 vastaan 1 areenakenttään sen mukaan, miten he sijoittuvat kartan aikana tulostaululla. Eli kummankin tiimin paras osuja kohtaa toisensa, kun puolestaan huonoimmat “frägääjät” röpöttävät keskenään. Jokainen viidestä kaksintaistelusta striimataan kaikille pelaajille – kuten jalkapallossa joukkuetoverit katsovat vierestä toisten rankkareita –, ja kumpi ensiksi voittaa kolme viidestä 1v1:stä voittaa jatkoajan ja täten ottelun.

Tässä jatkoaika-konseptissa voisi olla parhaimmillaan kilpailullisesta näkökulmasta jopa järkeä, mutta todennäköisesti se on vain Valven jalkapallokuumeen aiheuttama idea, joka ei tule koskaan toteutumaan.

Lähde: Twitter, Win.gg Kuva: Valve