Kiinan viranomaiset aikovat jatkaa toimenpiteitä, jotka kohdistuvat nuorten online-käyttäytymisen ja pelaamisen rajoittamiseen, kertoo uutissivusto Ginx.
Kiinan tavoitteena on muun muassa minimoida videopelaamiseen liittyvät haitat kuten vakava addiktoituminen. Elokuussa uutisoitiin, että jatkossa alaikäisillä on pelaamiseen kolmen tunnin viikottainen ruutuaika, jota valvotaan kasvojentunnistusjärjestelmällä.
Nyt uusina toimenpiteitä Kiinan viranomaiset ovat ohjeistaneet striimauspalveluita kieltämään striimaamisen alle 16-vuotiailta. Tämän lisäksi palveluntarjoajilta vaaditaan, etteivät alaikäiset voi käyttää liikaa aikaa tai rahaa alustoilla.
Huolimatta siitä, että uudet viranomaisten päätökset ovat vaikeuttaneet videopeli- ja esports-alan kasvua ja kehitystä jo nyt, ovat kaikki yli 200 kiinalaista pelifirmaa lupautuneet noudattamaan uusia sääntöjä Ginxin mukaan.
Päätöksien pitkäaikaistavoite on Kiinan viranomaisten mukaan parantaa nuorten ja lasten koulutusta ja hyvinvointia.
Striimausuutisten lisäksi aiemmin muun muassa Sports Business Journal kertoi, että Kiinassa äärimmäisen suosittu Battle Royale -selviytymispeli ei ole saanut maassa hyväksyttyä pelilisenssiä.
Maa on pelin esports-ekosysteemille äärimmäisen tärkeä aina katsojista pelaajiin. Lisenssin puuttuminen sulkee kiinalaiset pelaajat käytännössä kokonaan tulevista turnauksista, ja se tulee tietämään isoja menetyksiä PUBG-yhteisölle.
UPDATE & LEAK:
PUBG esports may be over in China via sourcesThe game's closed off on Tencent's egame.qq
DouYu censorship. Huya is silent.Today’s changes is said to come from self-censorship, not the government. Following a Tencent meeting with regulators early this month.
— PlayerIGN (@PlayerIGN) September 27, 2021
Kuva: PUBG Corporation Lähde: Ginxtv
Tuoreimmat uutiset: