SEURAA MEITÄ:
×

ESPORTS

ETUSIVU / ESPORTS
Hearthstonen ensimmäinen Masters -turnaus keräsi kritiikkiä.
  • Aleksi
    Majander

Hearthstonen ensimmäinen Masters -turnaus keräsi kritiikkiä.

julkaistu: 17.06.2019 13:21

Hearthstonen Masters kiertueen ensimmäinen turnaus pelattiin viikonloppuna Las Vegasissa. 299 pelaajaa kokoontui kolmeksi päiväksi kilpailemaan 500 000 dollarin palkintopotista. Voiton turnauksesta nappasi Team Liquidissa pelaava amerikkalainen David “Dog” Caero, joka kuittasi 100 233 dollaria.

Turnaus oli ensimmäinen, joka pelattiin vuoden alussa käyttöön otetulla Specialist -kilpailuformaattilla. Formaattia on moitittu tylsäksi, sillä se nostaa esiin pelin vahvimmat pakat, mikä johtaa itseään toistaviin lähetyksiin kun joka ottelu pelataan samoilla hahmoluokilla. Tämä oli erityisen huomattavaa pudotuspeleissä, joihin ylsi yksi Rogue, kaksi Warrioria ja viisi Magea. Yksitoikkoisuus vaikutti katsojalukuihin, sillä finaaleita seurasi vain noin 60 000 katsojaa kun turnauksen toista päivää katsoi lähes 100 000 katsojaa.

Pelaajien keskuudessa puolestaan draamaa aiheutti turnausjärjestelmänä käytetty Battlefy. Torstaina ennen turnauksen alkua osa käyttäjistä löysi sivustosta heikkouden, jonka avulla julkisuuteen vuodettiin tarkat tiedot pelaajien pakkalistoista tunteja ennen virallista deadlineä. Vuotoon luottaneet pelaajat pystyivät siis vaihtamaan omaa taktiikkaansa tietojen perusteella. Erityisesti pelaajat, jotka harkitsivat Paladinin pelaamista hyötyivät tiedosta, että turnauksessa oli hulppeat 36% Warrior-pelaajia

Battlefyn ensimmäinen reaktio oli väittää, että vuoto ei vaikuttanut kilpailuun. Sivuston mukaan pelaajat, eivät vaihtaneet merkittävästi hahmoluokkia enää vuodon jälkeen. Vihaisten pelaajien huomauttaessa, että myös korttien vaihtaminen hahmoluokkien sisällä antaa epäreilua etua päätti turnausjärjestäjä vihdoin pyytää anteeksi. Battlefy lupaa työskennellä väsymättä seuraavien viikkojen ajan, jotta järjestelmän heikkoudet voidaan korjata.

Lähde ja artikkelikuva: Blizzard