SEURAA MEITÄ:
×

COUNTER STRIKE

ETUSIVU / COUNTER STRIKE
Aleksib haastattelussa: ”En pidä tästä MR12-formaatista ollenkaan”
  • Perttu
    Leinonen

Aleksib haastattelussa: ”En pidä tästä MR12-formaatista ollenkaan”

julkaistu: 16.08.2024 14:44

ESL julkaisi alkuviikosta Counter-Strike -podcastin, jonka jaksossa vierailevat kolme meritoitunutta pelinsisäistäjohtajaa aivan pelin terävimmistä kärjestä.

Finn “Karrigan” Andersen FaZe Clanista, Aleksi “Aleksib” Virolainen Natus Vincerestä ja Dan “apEX” Madesclaire Vitalitysta.

Reilun tunnin mittainen jakso on katsottavissa ESL:n YouTube-kanavalta.

Jaksossa pureuduttiin mm. MR12-formaattiin ja sen huonoihin puoliin sekä siihen löytyykö CS:stä metaa tänä päivänä.

MR12-formaatti korvasi MR15-formaatin Counter-Strike 2:n korvattua Counter-Strike: Global Offensiven. Karttojen voittoon tarvittiin uudistuksen myötä siis enää 13 kierrosvoittoa vanhan 16 sijasta.

Tämä muutos on saanut runsaasti kritiikkiä osakseen nimenomaan pelaajilta. Uudistuksen myötä taktiset elementit ovat kokeneet inflaation ja pistoolikierrosten merkitys on korostunut entisestään.

“MR12-formaatissa sinulla ei ole aikaa adaptoitua. Saatat olla tappiolla 8-0 ja alat adaptoitua silloin. Kaikki tässä pöydässä tietävät, että adaptoituminen tulee jossain välissä, mutta silloin olet jo askeleen jäljessä. MR15-formaatissa sinulla oli enemmän aikaa pelata alussa ja feikata joitain signaaleja muuttaaksesi tyyliä myöhemmin”, Karrigan analysoi MR12-formaattia.

“IGL:nä en pidä tästä MR12-formaatista ollenkaan. Kaksi pistoolikierrosta ovat aivan liian isossa roolissa. Jos johdat 3-1 ja rikot vastustajan ekonomian jälleen pelatessasi terroristipuolella, jos olet vastaanottavana osapuolena et pääse kiinni pelisuunnitelmaan vaan pelaat näitä satunnaisia kierroksia”, Aleksib yhtyi Karriganin näkemykseen.

“Joskus ensimmäinen ostokierroksesi on kuudes kierros. Siis todellinen ostokierros, täysiosto vastaan täysiosto”, Apex kertaa MR12-formaatin huonoja puolia.

Kaikki kolme pelin eliittiin kuuluvaa IGL-pelaajaa olivat sitä mieltä, että pelissä ei ole tällä hetkellä metaa.

“Siitä on kulunut kauan, kun meillä oli meta pelissämme. Jossain vaiheessa jokainen sai valmentajan, apuvalmentajan ja analyytikon. Kaikki valmistautuivat niin paljon, ettei metaa ole. Sanoisin, että joukkueiden identiteetit ovat hyvin lähellä toisiaan, lukuun ottamatta muutamia poikkeuksia, kuten Virtus.pro ja BIG.”

“Et voi pelata yhdellä tyylillä liian paljon. Pelasin itse Vitalityssa ranskalaisten kanssa hyvin räjähtävää peliä ja se oli myös minun identiteettini. Kun kokeilimme sitä tanskalaisten (Peter “Dupreeh” Rasmussen, Emil “magisk” Reif & Danny “zonic” Sorensen”) kanssa se oli aivan kauheaa, koska Astralis-tyyli oli niin paljon erilainen”, Vitalityn joukkueen kapteeni Apex selittää metan puuttumista.

Lähde: escorenews