SEURAA MEITÄ:
×

ARTIFACT

ETUSIVU / ARTIFACT
Valve puhuu vihdoin Artifactista – keskittyy jatkossa isoihin ongelmiin pienten päivitysten sijaan
  • Aleksi
    Majander

Valve puhuu vihdoin Artifactista – keskittyy jatkossa isoihin ongelmiin pienten päivitysten sijaan

julkaistu: 31.03.2019 11:00

Valve lähti viime vuoden lopulla kovaan ääneen kilpakorttipelimarkkinoille. Dotan maailmaan perustuvan Artifactin oli tarkoitus olla kovan linjan esports, johon yhtiö lupasi miljoonaturnauksen heti tämän vuoden alkuun. Peli kuitenkin kohtasi erittäin negatiivisen vastaanoton ja menetti ensimmäisen kolmen kuukauden aikana jopa 99% pelaajistaan, joita ei alunperinkään ollut ennätysmääriä. Tätä nykyä peliä pelaa päivittäin alle 500 pelaajaa.

“Selvästi asiat eivät menneet niinkuin odotimme. Artifact edustaa suurta eroa meidän odotuksiemme ja pelaajien reaktioiden välille. Emme kuitenkaan usko, että pelaajat ymmärsivät pelin väärin tai pelaisivat sitä väärin.” Selitti Valve tilannetta julkaisussa. “Nyt Artifact edustaa meille mahdollisuutta oppia virheistä ja kehittää entistä parempia pelejä jatkossa.”

Valve ei myöskään hylkää peliä heikoista luvuista huolimatta. Kehittäjien alkuperäinen suunnitelma oli julkaista tasaisia päivityksiä, mutta nykytilassa peli vaatii suurempia muutoksia. “Tahdomme ottaa isompia askeleita kun arvioimme uudestaan päätökset pelisuunnitelusta, ekonomiasta, sosiaalisesta puolesta ja muusta. Keskittyäksemme lakkaamme pelin päivittämisen toistaikseksi”

Artifact sai viimeisimmän päivityksensä tammikuun lopulla, joten hiljaiselon voidaan varmaan odottaa kestävän pitkään. Fanien ei kuitenkaan kannata menettää toivoaan, sillä kilpaileva korttipeli Gwent julkaistiin myös täysin uudistettuna hiljaisen betan jälkeen ja se voi paremmin kuin koskaan.

Valven koko tiedotteen voi lukea Artifactin päivitysblogista.